COLORADO SCHOOL FOR THE DEAF AND THE BLIND

Idag har jag besökt min nya skola! Colorado school for the deaf and the blind! Deras hemsida är www.csdb.org om ni vill kolla.
De ser kanske små ut men väldig stora i verkligheten.
Gymnastik salen får mig att tänka på High School musical-filmerna, rummen är fullt med skolans färger och maskot. :) Min nya skolas maskot är en Bulldog och färgerna är vitt, rött och svart.
Den är väldig stor och väldig amerikansk! Stora och många byggnader också! 3 gånger större än min förra skola, Kristinaskolan tycker jag det ser ut som. Där finns det ca 600 elever, både döva och blinda. Det finns också ett hus där elever bor som bor långt borta på skolområden, elevhem. Skolan har till och med en egen baseboll plan, löpnings bana och en fotbolls plan.
Skolan är gammal också, över 100 år gammal och när jag var där så höll dom på att bygga och renovera.
Jag var där för att fixa några papper och en kille visade mig och min värdmamma runt, det var kul men skönt att ha 2 veckor på mig att träna mer asl! :) Den här skolan kommer jag att gå i på de kommande 10 månader! :)

Kommentarer
Daniella

Sv: Tack igen ;)



Åh så spännande, hoppas du får det jättebra i USA nu! :D


Blogg: http://daniellajatko.blogg.se/
.Lica

trodde u skulle gå på gallaudet?


Blogg: http://aacil.blogg.se/
Päronen

Hi Jo! Skolan ser jättefin ut! Hoppas du börjar trivas där och får många nya kompisar.

Magdalena

Hej!



Ser onekligen spännande ut med alla byggnader och vilken skillnad, 600 elever! :)

Det kommer bli helt suveränt!



Skönt att du har lite tid att smälta in alla intryck o träna på asl innan första dagen :)

Kul kul!



Monika S

Hej.. det ser ut att det ska bli ett spännande år för dig.. Jag känner igen typiskt av amerikansk skola och de brukar ha snygga gympasalar än här i Sverige. Är det inte er skolans maskot är Bulldog? Vår skola har maskot som är Eagle.

Du lär dig fort ASL jag lovar! Take care of yourself

KRam

Anonym

Svar: Monika S: ja, det blir en spännande år för mig! ja, vår skolas maskot är Bulldog.:) Hoppas, det är roligt att lära sig asl! kram

Magdalena: Ja en stor skillnad om man jämför med min skola!Ja det är tur det, skönt med lite ledig! kram :)

Päronen: ja jätte fint och stort!

Lica: nej, det blev csdb.


Blogg: http://josefinebacklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback