"SPRINGS CANYON"

Igår var jag och familjen på en liten utflykt på bergen, vi var på olika  berg och det finns så många här! Den största har jag besökt idag och skriver om det imorgon eller på måndag! Jag ser berg varje dag, det är så fint och vackert men när man kommer närmare är allt helt annat. Igår var vi på Gold maps och Garden of the gods. Det är så vackert med alla dalar och höga berg, naturen är fantastisk! Lite som Grand Canyon!
Vägen upp dit
Vägen upp dit var smalt och det var som sicksack
Inte så lätt, branta och vassa klippor
Titta på utsikten, visst är det vackert?
Varje gång man kör igenom en tunnel ska man håll andan och önska sig nåt! :P Vi gjorde det och Mike ( min värdpappa) visste att vi gjorde det så han körde extra långsamt-.- alla blev röda i ansikten när vi kom ut, vi satsade verkligen! ;)
Vägen upp dit var inte lätt.. Innan jag gick upp dit så tittade jag efter den bästa vägen upp till den kullen och jag gick åt den högra sidan och dom andra på den vänstra sidan. Den såg faktiskt ut som den bästa vägen upp men jag tog nämligen den SÄMSTA vägen dit.. Halvvägs upp insåg jag det.. -.- Om man rörde vid stenarna lossnade dom och det var väldigt brant. Alla stenar bara rasade mot mig. Inte stora stenar som sten block ;) Fick sår på benen och händerna. :/ Hela vägen upp dit tänkte jag "Ramla inte, ramla inte, ramla inte"! Kom dit upp och sen skulle jag gå ner tog jag naturligtvis den ANDRA vägen men fick skorna fulla av sten :) aldrig att jag klättrar JUST den vägen igen!
Efter den här bilden tog kamera batteriet slut! -.- jag som hade glömt att ladda före vi åkte, typiskt för vi besökte en ytterligare plats och det var så coolt där! Där fanns det en känd klippa, där det ser ut som att två kameler kysser. :P

Kommentarer
Malin

wow, cool upplevelse! Kanske kan du kolla upp om det finns sådan bilder på de två kamelerna som du sa om på Google? Vill så gärna se. :D

Päronen

Wow,så fint o mäktigt! Roligt att du får uppleva så mycket och så häftiga saker. :-)

Anonym

svar:Malin; Jaa det var så kul! du kan kolla på "garden of the gods, kissings camels. :)

Päronen: ja, tacksam för det! :D


Blogg: http://josefinebacklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback