PEPPARKAKSBAKNING

Har haft en tooooppen dag!! Det började med att jag fick veta på morgonen att det är en "snödag" för mig. Det kan betyda två saker, ingen skola eller så börjar man 2 timmar senare än den vanliga skoltiden. Det snöade så mycket under natten så på morgonen var det inte säkert att köra så jag fick sova två härliga timmar till! :D Sen var det en lugn dag på skolan och fick inga läxor hem! Som ska till nästa dag. :D Första gången sen jag började här i High school, men dock måste jag plugga till två prov på torsdag. :)
Kom hem och då gjorde vi en pepparkaks gård:) Jag och Ben gjorde granen och i slutändan tycker jag att allt blev bra. Hade förväntat mig en katastrof haha :) I förrgår gjorde vi goda pepparkakor! Barnen skulle turas om med att kavla o så, det blev bråk vem som skulle vara först. Och hela tiden fanns det nån som var en "degtjuv", alla ville smaka på degen och man såg hela tiden små händer som tar en bit av degen ;)
Ikväll när barnen går o lägger sig ska vi ägna hela kvällen åt julklappinslagning. 5 barn med en massa saker som vi ska slå in... Men nu börjar jag verkligen få riktiga julkänlor nu! Snön ligger kvar ute, snart får man ledigt, huset är pyntat och alla julklappar är köpta! Julen är här! :D

Kommentarer
Päronen

Vad fina pepparkakshus och -gran du gjorde med barnen :-) Hur mycket deg åt du? ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback