LIVET I USA SOM UTBYTES ELEV

Bilden togs uppe på Pikes Peak, ibland får man stunder att man stannar upp och tänker " jag är verkligen här i USA som utbytes elev."
Idag har jag typ bott halva tiden här i USA, i möjligheternas land. Jag minns fortfarande när jag kom hit till Colorado Springs. När jag kom ut från flygplatsen tänkte jag "första steget i mitt nya liv". Det var en riktig stark känsla att jag fortfarande minns det så väl. Att får uppleva det här utbytes elev året är en upplevelse och erfarenhet som kommer att följa mig livet ut. Jag lever mitt drömliv! Idag såg jag en bild på mig från nån dag före jag åkte till USA, ser jag mig själv som ser fram emot att uppleva sin livs upplevelse. Jag känner att jag har haft tur angående värdfamiljen, speciellt debbie som jag kommer så bra överens med. När jag var liten drömde jag om att ha en storasyster, det har jag fått. debbie är som min stora syster, älskar henne så mycket!
Jag går i CSDB och det är en jätte bra skola med trevliga kompisar och lärare. Jag är så glad att få uppleva High School livet. Mycket läxor och är nästan aldrig ledigt men jag älskar det! ;) Jag har fått fina vänner, vänner för livet. Varje dag skrattar man så mycket med dom och det är aldrig tråkigt!!  När jag kom hit, först då lärde jag mig ASL, då var det lite krångligt i början men nu är det inga problem. Nu har jag istället svårt att teckna svenskt teckenspråk. Det har varit roligt att uppleva Halloween, Thanksgiving och julen men det kommr meer!!
Starbucks, I LOVE STARBUCKS!! Före jag kom hit HATADE jag kaffe, nu när jag är här är jag en kaffe-älskare..!! Det trodde jag aldrig! Skräpmat är en sak som är svårt att unvika, mums älskar mat ;)
Jag har fått vara med om så mycket roligt, önskar att jag kunde blogga allt men har inte tid, typiskt! Före jag kom hit hade jag en lista på vilka affärer/restauranger jag ska besöka, nu har jag gjort allt. Om jag måste välja min favorit affär så är det utan tvekan Forever 21 och restaurang..mm kanske Applebees eller Chick-fil-a hmm, svårt!
Jo, ni som vill veta vilka stater jag har besökt så är det New York, Texas, Colorado, Wyoming, Utah och New Mexico, det blir flera i framtiden! En annan sak, Amerikanskt football, basket, och baseball är verkligen stort här! Alla kan snacka om det i evighet..! Och min värdpappa Mike, han LOVE am. football, han vill inte missa en enda match, om han missar förstör det hans dag! En match kan pågå i typ5 timmar vilket jag kan inte titta på vad jag vill så ofta, men jag tittar ganska ofta på am.football. :P
Det finns saker man saknar med sverige förutom familjen o vännerna, det är marabou choklad, lös godis, trocadero, o den svenska maten!!
Jag kan inte fortfarande förstå att jag har varit här lite mer än 5 månader, 5 lärorika månader. De 5 månader har stärkt mig så mycket. jag kan inte beskriva hur mycket jag har lärt mig här. Halva tiden är kvar som kommer att vara full med roliga överraskningar, nya erfarenheter och nya upplevelser. Jag är tacksam för det jag har varit med om. Nu ska jag njuta av varje sekund av den tiden som är kvar. När året är över vill jag titta tillbaka på året och vara stolt, vill titta tillbaka på en minnesvärd upplevelse.
Om ni har några frågor eller nåt ni vill att jag ska skriva mer om för det finns sååå mycket annat att berätta om så är det bara att säga till. :)

Kommentarer
Sofia

Hej Josefine!!

Måste bara få lämna ett par spår här då jag nämligen är en av dina trogna läsare som följer ditt fantastiska äventyr som utbytesstudent i USA! Måste även bara få säga: VILKET FANTASTISKT FINT INLÄGG om ditt år som utbytesstudent!!!

Rös när jag läste det :)

Du gör fullt rätt i att njuta av varenda sekund du har kvar av din tid i USA :)



Kram Sofia


Blogg: http://sosia.blogg.se/
päronen

Jättefint skrivet om dina upplevelser! : )

Det berör... : )

Kraaaam från oss alla

Amanda

åhhhh, jag vill också bli utbyteselev! jag ska försöka att ta chansen! men nu går jag i en internationell skola i Tanzania, men jag ska försöka komma till USA och gå där :D


Blogg: http://amandaawiinbeerg.blogg.se/
Sara

hej!

Jag har följt med din blogg nu ända sen du for iväg till USA, har själv blivit antagen som utbyteselev (!) men åker först iväg i sommar, (USA) , men ja funderar faktiskt på några saker, typ, va di har för frukost? x) och vad du tog med dig på resan före, å typ va du insett nu senare att skulle ha varit bra att ta med :)



Tack på förhand! annars ska du njuta å ha kul dina sista månader! :D alltid intressant att höra andras historier som utbyteselever, din blogg e perfekt för sådant! :D


Blogg: http://forsmansara.blogspot.com/
LOVISAS

Chick-fil-A!! mummms!! Ett ställe du verkligen måste äta på är Olive Garden. Det är sååå gott!!

Obegränsat antal breadsticks och sallad eller soppa som förrätt. Deras pasta är så god!! Italiensk restaurant


Blogg: http://lovisas.blogg.se/
Pernilla

SAKNAR DIG!


Blogg: http://westinpernilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback