LAST DAYS IN USA

Sorry om det tog så långt tid att få in en inlägg med dom bilderna från de sista dagarna i USA eller rättare sagt i Colorado Springs. Min familj kom ju hit och efter när skolan var slut besökte vi olika vackra platser!  Tänkte inte skriva så mycket, kommer att sakna USA mera då men en bildbomb blir det!
PIKES PEAK, North America most visited mountain. 
United States Air Force Academy in Colorado Springs. Där får dom 4 årigt utbildning, både för kvinnor och män.  De har besöksmål med över en miljon besökare varje år. 
 US Olympic Training Center in Colorado Springs, the Backlund family Track and Field Team and the Olympic Strength statue.
Här tränar också alla Amerikanska idrottare som ska vara med på OS i sommar. Det finns tre platser i USA där de tränar, New York, Los Angeles och Colorado Springs. Vi tror att vi såg Michael Phelps där. 
Manitou Springs. En otrolig vacker plats, den är en gammal stadsdel av CS. Otroligt varmt var det, typ 40 grader! Ville helst vara i skuggan och drack vatten hela tiden. Det fanns också små åkturer, spel, cafeer, och fick smaka på riktig bergsvatten som jag var inte alls förtjust över.
Royal Geroge. Var där förr men åkte dit igen. Slående vacker utsikt och massa olika saker att göra där. Där finns även världens längsta hängbro. Fick också åka på inclines och det var så kul! :)
Dinousaurie fossil. :)
Det var jättefint att få se såna platser och få dela upplevelsen med min familj och värdfamilj.
De här är vad jag gjorde innan jag åkte till New York. ;) snart kommer det ett inlägg med New York. 
 

Kommentarer
ida

du verkar ha haft ett otroligt år i colorado ! jag har följt din blogg under hela året och det verkar som att du har haft superkul !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback