NEW YORK, THE CITY THAT NEVER SLEEPS

Nu kommer det äntligen den efterlängtade inläggen om New York!! Har försökt att lägga in bilderna tidigare men har inte hunnit, men bättre sent än aldrig! 
Lämnade Colorado Springs den 22 juni tidigt på morgonen, det var också en av de svåraste jag har gjort, att säga hejdå. Men samtidigt var jag också glad att få åka till New York, älskar staden. Den lustiga är att jag började mitt utbytesår med NY och avslutade med NY! Den första besöket var så intensivt och en fullspäckad schema så man fick lära mycket om olika berömda platser som jag kunde dela av mig med min familj när jag var där nyss. Några dagar där räckte för oss, vi fick se alla platser som vi ville men visst finns det tusen saker mer att titta på. Besökte olika berömda platser som Central Park, Broadway, 5th Avenue, Rockerfeller Center m.fl. Det som jag gillar med New York är att det finns så många olika stadsdelar med olika folk och miljöer. Kan tänka mig att bo där en dag!  Nu blir det bildbooomb!!!
Vi fick på bo ett jätte fin hotell
Vackra solnedgången i NY!
Time Square!!
Central Park!
Stora sjön som är döpt efter Jackie Kennedy
 Bron från filmen Autumn in New York med Richard Gere :)
 
Yoko Sonos minnesplats efter John Lennons död.
Bethesda Terrace i Centralpark
H.C Andersen 
Trump Tower
Jewelers on fifth
Museum of Modern Art
Saint Patricks katedral
Chrysler Building
Rockerfeller Center
Macy´s. Världens största varuhus
Time Square!!
 
New York Public Library
Empire State Building
The Apple Store
Nike Town
Många bilder! Men ja, hoppas att ni njöt av det! :D Hade så härliga dagar i New York! Sen kom jag hem till Sverige! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback