FINLAND

Hello :) Tänkte blogga igår men jag hade inte tid så jag gör det idag istället. Finland resan var jätte rolig, man fi8kc träffa gamla vänner och träffa släktningar och kusinerna. Var där i två veckor och först åkte jag till Stockholm till Amerikanska ambassaden för Visum och när vi kom dit var det typ 50 meter lång kö ocyh vi ställde oss sist i kön ocyh tänkte "Det här tar nog långt tid" och där fanns en vakt som gick igenom med alla som stod i kön att man hade alla papper med sig och vi hade allt och vi sa att vi har tolk som ska vara med mig och då svarade han "Okej, men då när tolken kommer får ni ställa er först i kön" Oh yes tänkte jag ;) Tolken kom och vi gick förbi alla avundsjuka blickar till först i kön ;) Om det hade inte varit så så kanske vi har kunnat vänta i 2 timmar! :D
I Finland har jag gjort en massa saker och ska visa bilder från resan nu :) Det är faktiskt skönt att komma tillbaka till landet där man har växt upp :)
I Stockholm gjorde vi också roliga saker som att besöka Rosendalsträdgård, Skansen och Prins Eugens slott och där inne fanns det en utställing av designern Lars Wallins kläder.
Har haft många fester där också, en orsak var att morfar fyllde år, här på bilden är vi hos morfar :)
Jag hade inte träffat mina gamla klasskompisar på 2 år och nu träffades vi igen och det var kul :)
Jag :)
Jakobsdagar i Jakobstad, och på scenen sjunger min tre männing :)
Skönt att få dricka en kall Pepsi på en riktig varm sommardag på stranden :)
Och så blev det golf med kusinerna också :D
De var det några av sakerna jag har gjort i Finland :D
Ikväll blir det filmkväll hos Frida med Rebecka, det ska bli kul :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback