LJUSET I SPRICKAN

 
Igår var jag på teater med min skola och tittade på "Ljuset i sprickan". Det handlar om en dömd fånge och en fängelsevakt i ett låst rum. Båda är döva. Fången Hanna är ung, och har alltid haft rätt att uttrycka sig på teckenspråk. Hon tycker sig också ha rätt att gå emot samhällets normer för hur döva, och kvinnor, ska vara och bete sig. Fångvaktaren Gertrud tillhör den äldre generationen som förbjudits att använda teckenspråk. Hon har levt hela sitt liv utan att opponera sig mot normer och regler. Det uppstår en konfilkt mellan dem. Jag tycker att teatern var jättebra!! Tur att skolan hade köpt biljetter åt oss för att det blev slutsålt snabbt och de fick ha extra föreställningar runt i Sverige. 
 
 
 

Kommentarer
Pernilla

Du måste berätta för mig om den :) Har funderat på att gå och se den också :)


Blogg: http://westinpernilla.blogg.se
Daniella

Såg denna i Umeå, var fantastisk bra och rekommenderar alla att se den!!


Blogg: http://daniellaj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback