MY CLASS

Här en bild på min klass! Det är två bilder, den första är från vår första år i Örebro och den andra bilden togs nyss. Det är bara 1 år mellan bilderna men det har hänt mycket sen dess och vi har vuxit mycket som person! Ser fram emot åren med dom fram till studenten! Just nu har vi kört igång som vanligt och vår schema är ganska tuff, har fått 7 läxor redan men det är bara att bita ihop!

BACK TO ÖREBRO

I lördags kom jag tillbaka till Örebro och jag åkte med Marielle hit med hennes föräldrar. Bilturen tog ungefär 7 timmar och sen var vi framme..Det kändes konstigt att vara tillbaka efter mitt sommarlov men det är skönt att vara tillbaka! Tillbaka till livet här, kompisarna och skolan för att få rutin. Skolan kördes igång igår, det var mest prat om den kommande läsåret och det var såå roligt att träffa alla igen! Det blir en bra år känner jag på mig! Just nu bor jag hos en kompis och det händer nåt hela tiden, man är ute och äter middag, strosar runt i stan och är med kompisarna. Om en vecka händer det en stor spännande sak... ;)

Ulvö

För två dagar sen var jag med familjen till vackra Ulvön. Mamma föreslog att vi skulle åka dit för att ha en liten sista resa innan jag åker iväg till Örebro. Båda mina föräldrar har varit där förr men inte jag och min lillebror. Vi åkte först till nån hamn nära Ullånger och sen åkte vi båt till Ulvön, det tog ungefär två timmar att åka båt dit. När vi kom fram började det regna men vi åt lunch inne i en fin restaurang. När det började regna mindre gick vi runt och utforskade ön. Fint, gammalt och mysigt! Jag gillade hotellets stil och det var nyrenoverat. Fick höra att prins Carl Philip och hans Sofia var där för nån vecka sen. Vi stannade där på ön i tre timmar och sen åkte vi hem!

STOCKHOOLM

Igår kom jag hem till Härnösand efter några härliga dagar i Stockholm med mamma! Vi bodde hos en nära vän till min familj och man kunde se Friends Arenan från balkongen. Vi gick på stan där, shoppade, fikade, åt god mat, hade härliga samtalsstunder och jag träffade några av mina vänner. Men höjdpunkten var att jag och mamma tittade på den franska modedesigner Jean Paul Gauliters magnifika utställning i Arkitekt- och Designcentrum. Det var ett perfekt avslut på sommarlovet!

SWEDISH SUMMER

Den svenska sommaren är som bäst i sina soliga dagar! Igår var det ett innehållsrikt dag, först var det sol och bad i Stallarna (ett badställe) med härligt sällskap och sen tittade vi Grown Ups 2 på bio.

SISTA ARBETSDAGEN

I fredags hade jag min sista arbetsdag på FSDB läger vecka. Jag och fyra andra arbetskollegor tog hand om barn/ungdomar från 2 år upp till 16 år gammal medan deras föräldrar hade möte och sånt. Jag och en annan kollega tog hand om gruppen med barn från 2-6 år gammal. Det har varit jätte roligt men jag blev helt slut när jag kom hem. Nu är jag också klar med mina körlektioner, ja det närmar sig körkortet! Är jätte glad att jag fick jobba i sommar. :D